Joey Clark, profesionalna organizatorica i stilistica savjetuje da prilikom organizacije doma nikada ne organizujete cijeli dom odjednom. Prvo izvucite sve stvari na hrpu i izaberite šta ćete zadržati, baciti ili donirati.

organizacija

1. Hrpe

Često ne shvatamo koliko imamo stvari dok ih ne poslažemo ispred sebe. Kada organizujete određeno područje u vašem domu, naprimjer ormar ili kuhinjski ormarić, stavite sve stvari na hrpu jer će vam tako biti lakše odrediti šta vam treba, a šta ne. Ovo je važno jer tada možete vizualizirati prostor koji pokušavate organizovati i odlučiti kako ga želite urediti, kaže Joey Clark.

Pa kako razdvojiti te hrpe? Clark predlaže da se svaki predmet svrsta u hrpe 'čuvaj', 'doniraj' i 'možda'. U hrpi 'čuvaj' trebaju vam se nalaziti stvari bez kojih ne možete živjeti.

- Kada organizujete i posložite hrpu 'čuvam' i 'doniraj', očistite mali odjeljak u ormaru ili ladici za stvari koje želite sačuvati, odnosno za ono koje pripadaju 'možda' hrpi. Neka to bude mali prostor. Poenta je organizovati, a ne premještati hrpu stvari iz jednog područja u drugo - kaže Clark.

2. Budite iskreni i nemojte se zavaravati

Prvi korak ka rješavanju vašeg života (fizički i metaforički) jest pokušati biti iskren. Ako mislite da to ne možete učiniti sami, zamolite prijatelja ili člana porodice da vam pomogne.

- Uvijek nam može biti teško odvojiti se od određenih stvari, ali ponekad jednostavno moramo pustiti neke stvari kako bismo napravili prostora za nešto bolje. Budite potpuno iskreni prema sebi. Zašto ne možete baciti određene stvari? Koliko ih koristite i koliko često se uopšte sjetite da ih imate? - objašnjava organizatorica.

3. Promijenite način razmišljanja

Lako se emocionalno vezati za predmete koje ne koristimo. Ako je to i kod vas slučaj, Clark preporučuje da pokušate promijeniti način razmišljanja.

- Ako nešto ne upotrebljavate i ako je u dobroj formi, imate priliku darovati ga nekom drugom ko će uživati ​​u predmetu jednako kao i vi, ako ne i više. Osjećat ćete se bolje kada nešto pustite - kaže ona.

4. Sve što ne koristite - prodajte, donirajte, bacite

Hlače koje nikad niste obukli? Par cipela koji još stoji u kutiji?

- Ako takve stvari niste do sada koristili vjerovatno nikada ni nećete. Takve stvari bespotrebno vam prave nered i skupljaju prašinu. Riješite ih se na vrijeme i skratite si muke prilikom organizacije. Prodajte, donirajte ili bacite - savjetuje Clark.

Nemojte dopustiti da vam se takve stvari skupljaju. Prilikom kupovine probajte uvijek dobro razmisliti koliko ćete neke stvari nositi i koristiti. Naprimjer, vidite određenu stvar na jako velikom popustu i dođete u napast uzeti je samo zato jer je po vama jako jeftina i dobro ćete proći. No razmislite. Hoćete li vam ta stvar koristiti ili će samo stajati sa strane? Nemojte kupovati da zadovoljite određene potrebe.

5. Uložite u organizatore

Ako se pak nikako ne možete riješiti određenih stvari jer smatrate da one imaju sentimentalnu vrijednost poput starih časopisa, knjiga fotografija i slično - nemojte ih strpati u ladice i ormare.

- Uložite novac u organizatore i pronađite odgovarajući prostor za njih. Košare su izvrsne, kao i kutije koje se mogu staviti ispod vašeg kreveta ili složiti na police u vašim ormarima. Kuke i zidne vješalice također su izvrsne za stvari koje su vam potrebne (uzice za pse, kape itd.) - govori organizatorica.

6. Sve ima svoje mjesto

To bi vam trebao biti krajnji cilj kad je riječ o organizaciji.

- Svaka stvar u vašem domu treba imati svoje mjesto. Sve se treba savršeno uklapati i biti organizovano, a da biste došli do toga trebate raditi - kaže Clark.

7. Vjerujte procesu

Ne pokušavajte urediti cijeli dom odjednom. To je dug postupak i trebali biste ići korak po korak.

- Idite iz dana u dan, iz prostora u prostor. Želite da se u vašem domu osjećate mirno i spokojno, pa prvo odredite koja su područja najkritičnija i krenite od njih. Sređujte sobu po sobu, prostor po prostor. Malo po malo. Ako pokušate odraditi cijelu kuću odjednom, jednostavno ćete se zaglaviti u još većem neredu i još više ćete biti pod stresom - kaže Joey za Apartment Therapy.