U prvih osam mjeseci 2010. hrvatski drvoprerađivači izvezli su namještaj vrijedan gotovo 200 milijuna dolara.

..................................................................................

 

 

 

 

Imamo proizvod koji vrijedi i može se prodati, a sad samo treba naći put i kako – kazao je Rajko Ružička, pomoćnik direktorice Sektora za poljoprivredu, prehrambenu industriju i šumarstvo na jučerašnjem otvaranju Međunarodnoga sajma namještaja MEBEL 2010. u Moskvi na kojemu su hrvatski namještajci već prvoga dana izazvali veliko zanimanje.

Što skuplje, to bolje

S izuzetkom požeškoga Spin Valisa, hrvatski drvoprerađivači u Rusiji nisu prisutni već gotovo dva desetljeća pa povratak na to veliko i zahtjevno tržište, koje je nekada i te kako bilo sklono hrvatskom namještaju i slavonskom hrastu, neće biti ni lak ni jednostavan. Pritom drvoprerađivačima nipošto nisu cilj jeftini proizvodi, već ljudi više kupovne moći, menadžerska ruska polioligarhijska struktura koja ima novca i koja sebi može priuštiti dobro dizajniran, moderan namještaj od slavonskog hrasta koji je stoljećima poznat i priznat brend, istaknuo je Ružička.

Kako Talijani, koji inače diktiraju trendove u industriji namještaju, na sajmu poput Španjolaca nude blještavilo kristala Swarovski, zlata, bronce, mramora, čipke..., čini se da se Rusi ipak još nisu navikli na decentniji, masivan i moderan namještaj ravnih ploha kakav nude hrvatski izlagači. Kristali Swarovski hit su baš u svakom komadiću namještaja, u foteljama i drugim sjedaćim garniturama, jastucima, ručnicima, lusterima... dakako u kombinaciji sa što više zlata i drugih plemenitih materijala, za kojima luduju Rusi, i dalje najviše orijentirani prema bjeloruskome kićenom dizajnu.

Što skuplje, to je više posjetitelja na pojedinim štandovima pa ništa manje zanimanje nije ni za proizvode hrvatske tvrtke Lazingrad kojoj je cilj opremanje i restauracija ruskih dača. Miljenko Milinović, vlasnik tvrtke, kaže kako im je cilj ruski poslovni partner s kojim će osvajati imućne Ruse namještajem od hrasta starog 100-200 godina, premazana voskom i biljnim uljima te s pozlatama od 40-karatnog zlata.

Nude, naime, unikatan, rustikalan i stilski namještaj reljefne obrade kakva si mogu priuštiti. Iz DIN Novoselca također su svjesni potencijala ruskog tržišta i partnera uz pomoć kojega će se probiti na to tržište iako već i sada izvoze 95 posto svoga asortimana. Na domaćem tržištu gotovo je nemoguća naplata i prodane robe, kaže Hrvoje Svetina, zamjenik direktora DIN Novoselca. Mladi ruski bogataši, koji stanove sada pune Ikeinim namještajem, uskoro će tražiti i kvalitetu hrvatskog masiva od hrasta, koja traje dugo, izgleda dobro, jer i oni sve više prate svjetske trendove, uvjeren je Svetina.

Vanjskotrgovinski suficit

Ružička ističe kako RH već godinama izvozom drva, drvnih proizvoda i namještaja ostvaruje vanjskotrgovinski suficit, koji je u 2009. bio 100 milijuna USD. Uspoređujući prvih osam mjeseci ove godine s istim razdobljem lani, izvoz se povećao 11%, a uvoz smanjio 20%, što je rezultiralo povećanjem vanjskotrgovinskog suficita gotovo četiri puta te je on iznosio 176 milijuna USD.

Velik deficit u namještaju ove je godine pak s povećanim izvozom namještaja te smanjenim uvozom 21% smanjen sa 76 na samo 2 milijuna dolara, što pokazuje pozitivne trendove. U prvih osam mjeseci 2010. hrvatski drvoprerađivači izvezli su namještaja gotovo za 200 milijuna dolara, zaključio je Ružička.

Izvor: Vecernji.hr