Nema boljeg osjećaja od onog kada je vaš dom potpuno čist od poda do plafona. Međutim, ostvarivanje tog cilja može biti manje ugodno. Generalno čišćenje je zahtjevan zadatak, a ponekad je teško znati odakle početi.
Razgovarali smo s ekspertima za čišćenje i organizaciju o pet ključnih pitanja koja biste trebali postaviti sebi prije nego što krenete s generalnim čišćenjem, kao i o njihovim najboljim savjetima za početak. Pročitajte dalje kako biste se pripremili i motivisali za osvježenje vašeg doma.
Koji dijelovi nisu dugo očišćeni?
"Generalno čišćenje nije samo ribanje; riječ je o osvježavanju zapostavljenih dijelova," kažu stručnjaci.
Prije nego što krenete, napravite plan kako biste obuhvatili dijelove koje obično ne čistite tokom redovne rutine. Često zaboravljeni dijelovi su vrhovi okvira vrata, vrhovi frižidera, rubovi ormarića, lajsne, ventilacijski otvori i kvake.
"Polirajte kvake na vratima i prekidače za svjetlo mikrovlaknastom krpom – to su dijelovi koji se često dodiruju, a rijetko čiste," objašnjavaju.
Ne zaboravite ni na namještaj. Ako čistite tapacirani namještaj, stručnjaci preporučuju upotrebu parnog čistača koji istovremeno uklanja prašinu, uništava alergene i osvježava tkanine.
Šta prvo treba raščistiti?
Teško je temeljito očistiti prostor ako su svuda razbacane stvari i sitnice. Prvo organizirajte i pospremite predmete kako biste stvorili prostor za čišćenje.
"Previše je iscrpljujuće pokušati istovremeno čistiti i organizirati," kaže DesAuguste. "Ako vam je prostor jako neuredan i prašnjav, ovo posebno vrijedi za vas. Fokusirajte se na jedno po jedno."
Kada je najbolje vrijeme za čišćenje?
"Generalno čišćenje zahtijeva više vremena, ali je ključno za održavanje zdravog i ugodnog doma," kažu stručnjaci.
Rezervišite dovoljno vremena kako biste temeljito obavili zadatak. Nemojte se opterećivati pokušajem da sve završite u kratkom vremenskom roku. Umjesto toga, planirajte unaprijed – posvetite cijeli vikend ili podijelite posao na nekoliko dana.
Stručnjaci preporučuju da sebi date čak i više vremena nego što mislite da će vam trebati.
"Zvuči demotivirajuće, ali trebat će vam više vremena nego što mislite," kažu. "Budite realni."
Izbjegavajte čišćenje na dane kada imate goste ili ste pretrpani obavezama i sastancima.
Kako ću organizovati zadatke?
Nije dovoljno samo napraviti listu svega što treba očistiti i staviti vrijeme u kalendar; važno je znati i kako ćete to izvesti.
Prvo provjerite treba li vam pomoć za neke poslove. Neki zadaci mogu zahtijevati dodatnu pomoć prijatelja ili čak profesionalca.
Zatim odlučite kojim redoslijedom ćete čistiti. Stručnjaci savjetuju da podijelite zadatke kako biste spriječili da vas posao preplavi.
"Umjesto da sve radite odjednom, fokusirajte se na jednu prostoriju ili dio doma" kažu.
Osim toga predlažu da počnete s spavaćim sobama i nastavite prema grupama prostorija.
"Preporučujemo da radite od vrha prema dolje: spavaće sobe i ormari, kupatila i vešeraj, dnevne i radne prostorije, a zatim skladišni i pomoćni prostori," dodaju.
Imam li sve potrebne zalihe?
Ništa ne ubija motivaciju brže od započinjanja posla i shvatanja da vam nedostaje oprema ili sredstva za čišćenje.
Nakon što napravite plan za generalno čišćenje, sastavite popis proizvoda i alata koji će vam trebati. Provjerite postojeće zalihe i zapišite šta treba dopuniti.
Stručnjaci preporučuje upotrebu održivih proizvoda za čišćenje ili izradu vlastitih sredstava.
"Ekološki prihvatljiva sredstva za čišćenje ili domaća rješenja mogu dati dodatni osjećaj svrhe i održivosti procesu," kažu.