Ne znam da li je počeo rat, ali u Banjoj Luci su u posljednje vrijeme učestale borbe za naklonost arhitekata!? Veliki saloni namještaja, keramike, kupatila, građevinskog materijala, opreme, dekoracije i svih drugih elemenata kojima se arhitekte služe u projektovanju i izgradnji prostora u stvarnosti, pokušavaju da privuku njihovu pažnju na različite načine.
..................................................................................
U povodu otvaranja novih salona, predstavljanja novih kolekcija ili obilježavanja godišnjica, velike firme mnogo pažnje posvećuju odnosu sa arhitektama, kao svojim glavnim saradnicima. Upućeni su jedni na druge, u svom radu svakodnevno sarađuju i zapravo ne mogu jedni bez drugih.
Pored rada na promociji proizvoda te edukaciji o njihovim karakteristikama i načinima primjene, u posljednje vrijeme su jako popularna „(ne)formalna“ druženja u prijatnom ambijentu i opuštenoj atmosferi, što arhitekte posebno vole. Zlatno pravilo već odavno govori da se na Balkanu najbolji, najveći i najuspješniji poslovi sklapaju u kafani. Ako ne baš u kafani, onda bar u nekom vrlo sličnom ambijentu. Sve poslovne ideje, prijedlozi i saradnje puno lakše idu uz laganu muziku, šarene koktele i male lagane zalogaje. Iako te saradnje, ponekad poslije u drugim uslovima izgledaju potpuno drugačije, one su već ostvarene i nema puno smisla da se prekidaju, te posao sigurno nastaje i dalje se razvija.
Kao vrhunski hedonisti željni slave, u malim zatvorenim krugovima i u stalnoj postavci taštine, arhitekte se rado odazivaju na ovakve promotivne zabave, koriste priliku da se odvoje od svojih ’kockastih’ ekrana te konačno uživo vide ljude i proizvode. Da izađu iz svojih nestvarnih i virtuoznih virtuelnosti, osvrnu se oko sebe, čuju druge i osjete puls ’pravog života’. Iako to izgleda kao ’dobra prilika’ za izlazak, ipak se ne ostvaruje nimalo lako... ’Pravi život’ jednom zanesenom kreativnom umu u zanosu stvaralačkog procesa, predstavlja veliko pitanje poimanja suštine. Arhitekte zato čak i u tim malim odlukama prolaze kroz neke svoje unutrašnje borbe. Posebno ako se radi o njima značajnim odrednicama vremena (veoma različitog reda veličina) i dubinama zaronjenosti u ’svjetove sa drugih strana’
Ako stvarnost nekako pobijedi nestvarnost, u njoj odmah nastaju nove borbe. U kratkom nastupu na nekom prijemu, ima taman toliko vremena za predstavljanje u svjetlu za javnost. Za kolege, saradnike, partnere, klijente i medije. Odvažna šetnja između stolova u svečanoj, ležerno poslovnoj odjevnoj kombinaciji, sa blagim osmijehom na licu te kratkim pozdravom uz samo nekoliko odabranih rečenica za nastup i željeni iscenirani utisak, prave dramu... Samouvjereno držanje u najbližem krugu, dio je istog scenarija iz kojeg postavka izgleda još uvjerljivije... Posao je u pozadini, samo kao motiv i povod. Sklopljen je već samim događajem, prisutnošću i interakcijom učesnika, a vrijeme njegove konkretizacije je relativno, zavisi od puno različitih elemenata, ali će se sigurno jednom desiti. I zato su svi zadovoljni, a da nešto ne bi izmaklo kontroli i prešlo granice „kafane“, da se ne bi zagrebalo malo dublje ispod površine sa velikim posljedicama, potrebno je samo izabrati pravi trenutak, nekoliko pravih riječi za povlačenje te suptilno pobijediti u toj maloj intimnoj borbi.
Iako te borbe konkurenata traju otkad postoji konkurencija, nedavno su postale češće, te se ’rat’ zaista osjeti. Orfej (www.orfejbl.com), je na samom kraju prošle godine proslavio svoju jubilarnu godišnjicu, te prije svega arhitektama, zahvalio na dosadašnjoj saradnji i pozvao na nova druženja. Odlična i ’luda’ žurka je vrlo neformalno ali efektno stvorila prisniji odnos između firme i saradnika te otvorila ciklus programa edukacija i druženja. CasaBianca je početkom godine, odmah na otvaranju robne kuće u centru, pokazala veliku ozbiljnost i profesionalnost u odnosu s klijentima i partnerima. Također je ponudila otvorenu saradnju sa arhitektama i kompletan servis usluga. I konačno, salon kupatila i keramike Bagno (www.bagno.ba) nedavno je, osmišljenim kreativnim programom otvaranja, odličnim PR-om, prijatnom domaćinskom atmosferom i s posebnom pažnjom prema arhitektama, otvorio novi salon u lancu, od kojih su neki već otvoreni ili su tek u pripremi širom BiH.
Pa neka igre počnu! Na radost klijenata zbog širokog asortimana ponude i svaku radost arhitekata...