Moderna, prilagodljiva, udobna i nosi potpis regionalnih dizajnera, ona je pravo osvježenje, a njen naziv je 'Stolica D' (Chair D). Predstavljena na Tortona nedjelji dizajna u Milanu, pobrala je sjajne kritike i postala tema blogova posvećenih inovativnom dizajnu.

.................................................................................

 

 

 

Od 12 – 17. aprila 2011, između desetina brendova i preko 90 lokacija na kojima su predstavljeni proizvodi, dizajnerski tim stolice 'D' se našao oči u oči sa svjetskom klasom dizajnera. Kreativni tim Kako.Ko dizajn studija (Beograd, Srbija) osmislio je stolicu kao spoj tradicije i inovacije, sa kvalitetnim pristupom u izradi i materijalu. Noge stolice su od punog drveta, ručne izrade, dok je boju sjedišta moguće prilagoditi.

Jednostavna transformacija

Njenu mogućnost da se lako transformiše, mnogi su ocijenili kao inovativnu i maštovitu, u čemu se u potpunosti slažemo. Na veoma jednostavan način može da iz udobne stolice/fotelje sa naslonom postane obična, jednostavna verzija stolice, ukoliko je potrebna ušteda prostora. To je omogućeno zahvaljujući 'pametnoj' tehnici sklapanja.




 

Snažan vizuelni identitet

Zbog korištenja masivnog drveta, kao baze, vidljiva je uspješnost da se kulturna baština redefiniše u moderan objekat dizajna. Stolica 'D' je još jedan dokaz da priliku koju dizajneri iz našeg okruženja dobiju, iskorištavaju na najbolji mogući način i na taj način stvaraju čist i snažan vizuelni identitet brenda koji promovišu.

Kada se na svjetski poznatim sajtovima o dizajnu i arhitekturi ili dešavanjima u okviru istih, pronađu domaći dizajneri, njihovi proizvodi i imena - prema dizajnu i funkcionalnosti njihovih proizvoda, imate jedan drugačiji estetski kriterijum. Stvara se osjećaj pripadnosti i želje da ti isti proizvodi budu viđeni i ocijenjeni najboljim poenima.

Za KAKO.KO se ne treba mnogo truditi, jer su njih međunarodni eksperti dizajna ocijenili kao najzapaženije u okviru Creative Space Serbia izlagača, a to su potvrdili i posjetioci. Stolica 'D' je jedna od takvih.

DODOLE koncept

Vođeni željom da pokažemo da na našim prostorima žive i stvaraju sjajni umjetnici i da im je kreativnost mjerljiva sa svjetskim dizajnerima visokog ranga, razgovarali smo dizajnericom namještaja Vesnom Pejović, jednom od osnivača KAKO.KO studija, koja nam je prenijela utiske sa nedjelje dizajna u Milanu, kao i planove vezane za dalji razvoj njihovog koncepta.

- DODOLE je koncept koji smo mi (KAKO.KO design studio) predložili na konkursu SIEPA za nastup u Creative Space Serbia u okviru Milanske nedelje dizajna. Praktično to je još jedna od platformi na kojoj se svetu može predstaviti nešto što dizajneri sa ovih prostora rade. Iako već godinama samostalno (tačnije od 2004.) studio KAKO.KO izlaže po svim bitnijim sajmovima i nedeljama dizajna u Evropi, uvek smo zainteresovani i za sve što se grupno organizuje za promociju nas svih tamo negde.

Vođeni time smo i aplicirali na konkurs i od svih ponuđenih rešenja (ceo koncept sadrži i police i stolice i lampe i sofe i stolove) odabrana nam je stolica 'D' i lampa 'E' da se izvedu i predstave. Oba prozivoda su, moram neskromno reći, bili najzapaženiji na štandu Creative Space Serbia, te i dalje privlače pažnju novinara i zainteresovanih kupaca, što nam je izuzetno drago.

To govori i o tome da smo imali potpuno pravo što smo za osnovni koncept uzeli miks tradicije i inovacije, gde smo kroz inovativno korišćenje kulturnog nasleđa pokušali da jasnije definišemo buducnost.

Šare pirotskih ćilima

Sva data rešenja su objedinjena vizuelno grafičkim detaljima i pričom inspirisanom tradicionalnim staroslovensko-hrišćanskim verovanjima utkanim u šare pirotskih ćilima, pričama i obrednim koledarsko dodolskim pesmama. Zasnivajući koncept na tradiciji, ideja je bila da se stvore originalna rešenja koja u svemu odgovaraju savremenom životu, i koja svojom formom i funkcijom pariraju svetskim tendencijama industrijskog dizajna. Materijali korišćeni za izradu pojedinačnih komada su filc, coja drvo, aluminijum sa primenom nekih tradicionalnih konstruktivnih elemenata i detalja u izradi. Ovi materijali su sami po sebi ekološki, a tehnike izrade ne zahtevaju upotrebu agresivnih tehnika.

Ovakav pristup omogućio je maksimalnu iskorišćenost svih upotrebljenih sirovina, a proizvodne tehnike su prilagođene mogućnostima izrade lokalne privrede. Naš cilj je već godinama: promocija dizajna, originalnosti i autentičnosti, kao osnove za napredak i progres lokalne privrede. U svrhu toga već godinama radimo i u Srbiji i šire, smatramo da ne treba da se takmičimo sa teškim i visokorazvijenim svetskim proizvođačima u ceni i količini, već u kvalitetu i autentičnosti svakog pojedinačnog komada. Izuzetno smo zadovoljni i srećni kada na izložbama na kojima prikažemo svoj rad, isti bude baš zbog toga visoko vrednovan, to nam daje podsticaj da istrajemo u svemu pored uvek prisutnih teškoća.