window.dataLayer = window.dataLayer || []; function gtag(){dataLayer.push(arguments);} gtag('js', new Date()); gtag('config', 'UA-128943623-1');

Japanski zanat Yakisugija je – zbog pogrešnog prijevoda – nazvan Shou Sugi Ban na Zapadu. Ova tehnika se vijekovima koristi u Japanu i postaje sve popularnija širom svijeta – evo šta treba da znate.

shou

Shou Sugi Ban, poznat i kao Yakisugi, je dekorativna i arhitektonska tehnika sagorijevanja drveta koja se vijekovima koristi u Japanu. Ova tradicionalna japanska metoda očuvanja drveta uključuje namjerno ugljenisanje drveta kako bi se stvorila teksturalna površina koja je lijepa naizgled, a nudi praktične prednosti kada se pravilno izvede. Može se koristiti kao tretman na vanjskim arhitektonskim elementima kao što je ograda, ali i u zatvorenom prostoru na zidovima i namještaju.

shou1

Estetski kvaliteti Shou Sugi Ban-a oživjeli su interesovanje za tehniku ​​ugljenisanja drveta posljednjih godina, koja je postala istaknuti trend u arhitekturi i dizajnu enterijera širom svijeta.

 

Porijeklo Shou Sugi Ban (Yakisugi)

Shou Sugi Ban (ili Yakisugi, kako je poznat u Japanu) znači "spaljeni kedar". To je genijalna japanska tehnika sagorijevanja drveta iz 18. stoljeća koja stvara intrigantan izgled ugljenisanog drveta. On naglašava prirodne godove na drvetu, stvara teksturu i varira u izgledu ovisno o tome koliko se vatre primjenjuje i koja se vrsta drveta koristi (Japanski čempres se smatra zlatnim standardom za čistunce, iako se druge vrste drveta mogu koristiti s različitim stepenom uspjeha). Iako može izgledati kontraintuitivno, čin ugljenisanja drveta ne čini ga strukturno slabijim, ali na magičan način ima suprotan efekat. Spaljivanje površine drveta u kontrolisanim uslovima jača i štiti drvo od budućih oštećenja, što ga čini odličnom tehnikom očuvanja.

shou4

Upotreba Shou Sugi Bana u tradicionalnoj japanskoj arhitekturi prethodila je praksi upotrebe hemikalija za zaštitu drvenih obloga. Postizanje Shou Sugi Ban-a uključuje proces koji uključuje pažljivo biranje drveta koje se reže na daske, suši na suncu ili otvorenom, spaljuje na površini kako bi se stvorio tanak sloj ugljena, a zatim četka i zatvara uljem. Ovaj proces mogu ručno obaviti svi, od majstora do "uradi sam" entuzijasta, ili korištenjem automatizacije mašina.

shou5

Ova stoljećima stara tehnika daje svježu i savremenu oštricu modernoj arhitekturi. Prepoznatljiv izgled duboko zasićenog drvenog crnog drveta ima potcijenjenu, ali moćnu prisutnost koja stvara trenutnu dramu i interes čak i na najminimalističkijim strukturama i aplikacijama.

Inspiracija za dizajnere

Posljednjih godina, izgled Shou Sugi Ban-a postao je toliko u trendu da je inspirisao dizajnere da eksperimentišu sa ugljenisanim drvetom na iznenađujuće načine. Međunarodno poznati holandski dizajner Maarten Baas poznat je po svojoj seriji Smoke za luksuzni brend Moooi koja uključuje ugljenisanu fotelju i luster od pocrnjelog drveta koji je zapečaćen prozirnom epoksidnom smolom.

shou3

Sada na tržištu možete pronaći i lažne Shou Sugi Ban ploče napravljene od obrađenog (ali ne ugljenisanog), obnovljenog (a ne novog) drveta.

shou2

 

Upotreba Shou Sugi Ban (Yakisugi)

  • Oblaganje, ograde, podovi i okviri vrata ili prozora na kućama ili zgradama
  • Unutrašnja obloga zidova i plafona
  • Vanjski namještaj, kao što su stolovi i stolice
  • Unutrašnji namještaj, kao što su stolice, stolovi, komode i ormarići
  • Dizajnerske kreacije kao što su lusteri, pa čak i nakit
  • Unutrašnji i vanjski naglašeni zidovi i paneli

Prednosti Shou Sugi Ban (Yakisugi)

  • Materijal koji nije potrebno održavati
  • Drvo se može ostaviti da s vremenom razvije patinu ili ga povremeno ponovo nauljiti kako bi zadržalo boju
  • Pruža otpornost na vremenske uslove i hidroizolaciju
  • Sprječava plijesan i truljenje drveta, povećavajući trajnost i dugovječnost
  • Štiti od termita i drugih insekata
  • Ima svojstva usporenja požara
  • Povećava stabilnost drvenih dasaka
  • Ne zahtijeva upotrebu hemikalija
  • Promiče održivost korištenjem prirodnih materijala, iako efekti sagorijevanja drveta i stvaranja pepela imaju implikacije na okoliš
  • Stvara teksturnu površinu koja daje interes čak i najminimalističkijim ili skromnijim strukturama

Izazovi Shou Sugi Bana (Yakisugi)

  • Iako se svako može okušati u tome, proces ugljenisanja drveta zahtijeva strpljenje i pažljivo izvođenje
  • Tehnika se mora koristiti na čistom drvetu, kao što je japanski čempres
  • Ne reaguju sve vrste drveta tako uspješno da bi se postigli željeni efekti
  • Sigurnosni problemi i pravilna upotreba materijala kao što je lampa za puhanje