Festival Design District Zagreb u partnerstvu s kompanijom Ikea Hrvatska organizuje prvi put u Hrvatskoj takmičenje pod nazivom Hacking IKEA. Takmičenje i izložba hakiranih proizvoda održat će se za vrijeme trajanja festivala od 16. do 19. juna.

Pozivaju se svi zainteresirani kreativci, neovisno o dobi, državljanstvu ili statusu (profesionalni dizajneri, studenti dizajna, DIY entuzijasti, umjetnici i ostali) da učestvuju u stvaranju novih jedinstvenih rješenja hakiranjem postojećih proizvoda i tak se pridruže velikoj svjetskoj zajednici IKEA hackera.

Trend je postao popularan zahvaljujući nezavisnom blogu www.ikeahackers.net, a u zadnjih desetak godina rezultirao je knjigama, tutorialima i hiljadama novih koncepata, pri čemu u projektima hakiranja učestvuju rado i renomirani svjetski dizajneri.

Cilj projekta je motivirati i ohrabriti na promišljanje izvan uobičajenih okvira te na traženje novih vrijednosti, mogućnosti i inspiracije u postojećim poznatim, globalno rasprostranjenim proizvodima švedskog giganta.

Sa učesnicima će tokom dva dana raditi troje iskusnih dizajnera mlađe generacije usmjerenih na konceptualni i angažirani dizajn: Nina Bačun i Ivana Fabrio iz Zagreba te Erik Olovsson iz Stockholma, osnivač multidisciplinarnog Studija E.O. i donedavni art director brenda Acne.

Zadana tema 'Život u kuhinji i oko nje' odnosi se na prenamjenu ili modifikaciju proizvoda odabranih u postojećem asortimanu kompanije IKEA kako bi oni dobili (novu ili dodatnu) funkciju za korištenje prostorima kuhinje, trpezarija ili ostave, a vezano uz pripremu, konzumaciju ili skladištenje hrane. 

Kuhinja je u posljednjih nekoliko desetljeća doživjela veliku transformaciju, stilom uređenja, namjenom, a posebno u pogledu socijalnih interakcija. Nekada namijenjene isključivo pripremi i konzumaciji hrane, danas su kuhinja i trpezarija središnje tačke kućanstva i prva asocijacija na intimu i toplinu doma. U njima kuhamo, družimo se s porodicom i prijateljima, pomažemo djeci pisati domaću zadaću, slavimo posebne trenutke zadržavajući njihovu primarnu namjenu pripreme i konzumacije hrane te čuvanja namirnica i posuđa. 

Kako su prostor kuhinje i trpezarije središte naših dnevnih aktivnosti, jedan od način da potrebe i očekivanja jedne porodice budu zadovoljene jest personalizacija postojećih proizvoda koji ih opremaju. 

Prijaviti se može isključivo putem online obrasca na službenoj stranici festivala Design District Zagreb od 9. do 31. maja 2016. Konačni odabir pet finalista bit će objavljen 2. juna na istome mjestu koje ujedno sadrži i sve ostale značajne informacije važne za tok samog takmičenja.

Pobjednik takmičenja Hacking IKEA osvojit će put u švedski grad Älmhult gdje je smještena IKEA of Sweden AB, kompanija zadužena za dizajn i razvoj IKEA asortimana. Tamo će učestvovati u manifestaciji 'Democratic Design Days' te imati priliku da o produkt dizajnu sazna na samom izvoru dizajnerskih ideja kompanije IKEA. Ostali finalisti bit će nagrađeni poklon-karticama.